v

Sunday, February 14, 2010

Jumaat, sabtu, ahad

Jumaat:
Makin ramai yang balik. Petangnya, yang masih tinggal, aku, Helmi Rahmat, Mat Shahril dan Matmin. Sempat ke pasar malam petang itu. Malamnya, Helmi dan Mat bertolak ke KLIA. Aku tinggal seorang di dalam bilik Helmi Rahmat dengan rasa cuak sekali mengenangkan sudah dua kali rumah ini dimasuki pencuri.


Sabtu:
Lah, Sham, Acap dan aku yang masih tinggal. Rupanya, Iqbal pun tidak balik ke Raub. Iqbal datang berziarah, meminjam buku Mat Kilau, Lembing Awang Pulang ke Dayang dan God is My CEO. Malamnya, aku keluar mencari sesuap nasi. Mujur Abang Di di mahallah IM2 membuka kedai. Cuti-cuti begini, susah diramal kedai makan mana yang dibuka. Sempat beli Nasi Goreng USA bungkus sebelum pergi Tunas Manja. Bahang Tahun Baru Cina terasa di Tunas Manja. Dalam hati, inilah Satu Malaysia! Balik rumah, menjadi 'jaga' rumah nombor 10 berpengkalan di bilik Helmi Rahmat meninggalkan Lah menjaga rumah nombor 8.

Ahad:
Rutin yang sama seperti Jumaat dan Sabtu. Baca buku kemudian tertidur. Baca buku kemudian tertidur. Baca buku, tertidur dan mengemPES. Walaupun begitu, hampir habis juga koleksi esei tentang Khomenei. Performance yang tidak membanggakan langsung. Petang, sebelum maghrib, akhirnya muncul juga kelibat yang ditunggu-tunggu - Abang 'jaga'! Syukur.

No comments: